بزرگ مرد تاريخ

 
 
لوگوي دوستان
گنجينه احاديث

جستجو گر گوگل

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 96
تعداد آنلاین : 1



مجموعه فرهنگی مذهبی علمدار شوشتر>

صهیونیست ها و دنباله های آنان برای کاهش همدردی شیعیان با برادرانشان در فلسطین، از سال ها پیش، شایعه ناصبی بودن مردم این سرزمین را بر سر زبان ها انداخته اند که هنوز هم متاسفانه از سوی برخی افراد ناآگاه تکرار می شود.

این درحالیست که بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و در میان فرقه های چهارگانه اهل سنت، نزدیک ترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت (علیهم السلام) و احکام فقهی، همین فرقه شافعی است. ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است.

 

 

در مورد شبهه ناصبی بودن مردم فلسطین، شهید مطهری در سال ۱۳۴۹ سخنانی داشته اند که در کتاب آشنایی با قرآن ایشان، جلد 4، پاورقی صفحه 32، آمده است. خاطره جالبی که این شهید بزرگوار نقل کرده نشان می دهد، حتی بخشی از جمعیت فلسطین را شیعیان تشکیل می دهند:

 

 

 

 

شهید مطهری: اگر پيغمبر اسلام زنده می‏ بود امروز چه می‏كرد؟ درباره چه مسئله‏ ای‏ می‏ انديشيد؟ والله و بالله قسم می‏ خورم كه پيغمبر اكرم در قبر مقدسش‏ امروز از يهود می‏ لرزد. اين يك مسئله دو دو تا چهار تاست. اگر كسی نگويد، گناه كرده است من اگر نگويم و الله مرتكب گناه شده ‏ام، و هر خطيب و واعظی اگر نگويد مرتكب گناه شده است.

 

 

 

««يك وقتی شايع بود و شايد هنوز هم در ميان بعضيها شايع است‏، يك وقتی ديدم يك كسی می‏گفت: اين فلسطينيها ناصبی هستند. ناصبی‏ يعنی دشمن علی عليه السلام. ناصبی غير از سنی است. سنی يعنی كسی كه‏ خليفه بلا فصل را ابوبكر می‏داند و علی عليه السلام را خليفه چهارم می‏داند و معتقد نيست كه پيغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خليفه نصب كرده است‏. می‏گويد پيغمبر كسی را به خلافت نصب نكرد و مردم هم ابوبكر را انتخاب‏ كردند. سنی برای اميرالمؤمنين احترام قائل است چون او را خليفه چهارم و پيشوای چهارم می‏داند و علی را دوست دارد. ناصبی يعنی كسی كه علی را دشمن می‏دارد. سنی مسلمان است ولی ناصبی كافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‏توانيم معامله مسلمان بكنيم.

 

 

حال يك كسی می‏آيد می‏گويد اين‏ فلسطينيها ناصبی هستند. آن يكی می‏گويد. اين به آن می‏گويد، او هم يك‏ جای ديگر تكرار می‏كند و همين طور. اگر ناصبی باشند كافرند و در درجه‏ يهوديها قرار می‏گيرند. هيچ فكر نمی‏كنند كه اين، حرفی است كه يهوديها جعل كرده ‏اند. در هر جايی يك حرف جعل می‏كنند برای اينكه احساس همدردی‏ نسبت به فلسطينيها را از بين ببرند. می‏دانند مردم ايران شيعه ‏اند و شيعه‏ دوستدار علی و معتقد است هر كس دشمن علی باشد كافر است، برای اينكه‏ احساس همدردی را از بين ببرند، اين مطلب را جعل می‏كنند.

 

 

در صورتی كه‏ ما يكی از سالهايی كه مكه رفته بوديم، فلسطينيها را زياد می‏ديديم، يكی‏ از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حكمش چيست؟ بعد گفت‏ من شيعه هستم، اين رفقايم سنی ‏اند. معلوم شد داخل اينها شيعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‏گفتند بين ما شيعه و سنی هست. شيعه هم زياد داريم‏. همين ليلا خالد معروف [چريك فلسطينی كه در چند عمليات هواپيماربايی شركت داشت]، شيعه است. در چندين نطق و سخنرانی خودش‏ در مصر گفته من شيعه‏ ام. ولی دشمن يهودی يك عده مزدوری را كه دارد، مأمور می‏كند و می‏گويد: شما پخش كنيد كه اينها ناصبی‏ اند. قرآن دستور داده در اين موارد اگر چنين نسبت هايی نسبت به افرادی كه جزو شما هستند و مثل شما شهادتين می‏گويند، شنيديد وظيفه ‏تان چيست.»»

 

 

امید است که با بصیرت و موضع گیری به موقع شیعیان، مسلمانان و بلکه همه آزادگان جهان هرچه زودتر شاهد برچیده شدن این غده سرطانی از پیکره جهان اسلام باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: صالحین, شجره صالحین, شوشتر, صالحین شوشتر, مجموعه علمدار شوشتر, خوراک فرهنگی, علمی مذهبی, کتاب مذهبی, مطالب تربیتی, ,

   نوشته شده در سه شنبه 17 تير 1393  توسط ایمان پورباقری 



آخرين مطالب



مقام معظم رهبري

 
 
 
 
 
نويسندگان